סייעות בגני ילדים מהוות תפקיד מרכזי וחשוב בכל גני הילדים החל מהגנים הפרטיים ועד לגנים במערכת החינוך. פעמים רבות לא מייחסים חשיבות רבה לתפקיד הסייעות ומסתכלים רק על עבודתה הקשה של הגננת, אך לא כך הדבר, הסייעת גם היא מתרוצצת ומעסיקה את הילדים, דואגת להם ומחזיקה בתפקיד בעל אחריות גבוהה בגן הילדים, הן נותנות סיוע מהותי לגננת גם ברמת התוכן הפדגוגי.
בתחום החינוך דרושים מדריכי נוער וסייעות לגני ילדים כל הזמן!
בשנים האחרונות בכדי לעבוד כסייעות בגני ילדים יש צורך בהכשרה מקצועית.
על העובדים בגני ילדים להשלים קורס סייעות לגננות ולעבור בחינות גמר.
כמובן שמי שמעוניינת לעבוד כסייעת בחינוך מיוחד צריכה לעבור הכשרות נוספות הקשורות לחינוך המיוחד.
סייעות בגני ילדים יכולות לבחור בין עבודה בגנים בחינוך רגיל, השתלבות כסייעות משלבות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים או עבודה בגנים של חינוך מיוחד- תפקיד הדורש הכשרה שונה.
ניתן להרחיב את האפשרויות המקצועיות בתור סייעת ע"י השתתפות בקורסים בחינוך שיכולים לשנות את התפקיד החינוכי של הסייעת וכך תוכל לעבור מגן רגיל לגן חינוך מיוחד עם ההכשרה המתאימה.
בנוסף, סייעות שיעברו הכשרה מקצועית בלימודי חינוך או חינוך לגיל הרך יהיו בעלות כלים מקצועיים טובים יותר, וכן יש לשים לב כי ככל שעוברים יותר הכשרות וקורסים השכר יכול לעלות.
נראה כי היום, רבים לא מעריכים מספיק את פועלה של הסייעת ונותנים את מלוא הקרדיט לגננת בגן.
היבט נוסף בו ניתן לראות את אי ההבנה בנוגע לתפקידה החשוב של הסייעת הוא בשכר.
רוב הסייעות משתכרות שכר מינימום ואף פחות מכך. חלקן מקבלות השלמת הכנסה מהעיריות שמעסיקות אותן. שכרן של סייעות מושפע במידה רבה מהדרגה המקצועית, דרגה זו נקבעת לפי שנות הוותק הנצברות בתפקיד.
לאור הנאמר, השאלה הנשאלת היא מדוע ממשיכות להגיע מועמדות חדשות לתפקיד סייעת אם המקצוע נחשב לא מתגמל.
יש שיאמרו כי הן עובדות בתחום מתוך עבודת השליחות בליווי הילדים, אחרות מדגישות את הצורך בתפקיד הזה במשק ויודעות כי רבות יעדיפו לוותר על הכניסה לתחום בגלל השכר הנמוך, קבוצה שלישית ומכרעת ביותר היא קבוצת העובדות שטוענות כי למרות הכל,אין עוד עבודה שבה מתחילים את היום בחברת ילדים חסרי דאגות מה שגורם להן לשכוח את הדאגות שלהן עצמן.